Medya

ABD belgelerinden AKP ve Doğan medyası

Yazan: HaberVs

Habervs

Wikileaks’in açıkladığı belgeler arasında Türkiye ekonomisine yönelik çeşitli iddialar da yer aldı. Bunların en ilginç olanı ise muhatabı tarafından yalanlanan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve Doğan Grubu’na yönelik olanıydı. İddiaya göre, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in Londra’da buluştuğu uluslararası alanda faaliyet gösteren yatırımcılara Doğan Grubu hisselerini satmalarını söylediği ifade edildi. Belgede Şimşek’in hangi etkinlik sırasında yatırımcılarla biraraya geldiği bilgisi ise yer almadı. Şimşek’in “Doğan hisselerini satın” sözlerine gerekçe olarak ise, yakın zamanda Doğan Grubu’nun varlığını sürdürmeyeceğini söylediği de iddia olarak belgelerde yer aldı. Yayım tarihinin 15 Eylül 2008 olarak verildiği belgelerde, bu iddianın bir kaç hafta önce söylendiği de kaydedildi. 15 Eylül 2008 tarihinin ise ilginç bir yönü vardı. O da bu tarihin ABD’li finans devi Lehman Brothers’ın iflası ile aynı güne denk gelmesiydi. Amerika merkezli Lehman Brothers’ın batışı aynı zamanda küresel ekonomik krizin de başlangıcı anlamını taşımasıydı. Erdoğan’ın saldırısının başlamasından bu yana o tarihlerden Doğan Grubu hisselerinin yüzde 8 değer kaybettiği belirtiliyor. Hürriyet’in hükümet açısından kritik önemde bir gazete olduğundan bahsedilerek, XXX olarak belirtilen kişiden alınan bilgiler aktarılıyor. Erdoğan’ın Doğan’ın Ceyhan rafinerisi ihalesine girmesini engellediğinden, ihaleye davet edilmediğinden bahsediliyor. Ardından da Erdoğan’ın AKP’nin bir parti kongresinde zehir zemberek açıklamalar yaptığı ifade ediliyor. XXX’in ifadesine göre; tüm bunlar Doğan’ın bazı konularda Erdoğan’ı desteklemesine rağmen yaşanıyor. Erdoğan’ın Aydın Doğan’la arasının açılması olayı ise Deniz Feneri haberleriyle başlamıştı. Erdoğan da kendine yakın medya organlarıyla Doğan’ı hedef almıştı. İddialara yönelik yazılı bir açıklama yapan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise, yurt dışında yabancı yatırımcılarla bu kapsamda herhangi bir görüşmesinin kesinlikle söz konusu olmadığını ifade etti.

Türkiye’nin Rupert Murdoch’u

Wikileaks internet sitesinin iddiasında ‘ Türkiye’nin Rupert Murdoch’u ‘ olarak lanse edilen bölümde, Doğan Medya Grubu’nun birçok günlük gazeteyi ve üç önemli medya kanalını bünyesinde bulundurduğundan bahsedildi. Belgede, böyle bir gücün iktidarlar açısından her zaman tehdit olarak algılandığı da vurgu olarak yapıldı. Aydın Doğan’ın ismi verilerek devam eden iddialarda, elinde büyük bir medya gücü bulunan Doğan Grubu ile hükümet arasındaki gerginliğin had safhaya ulaştığı bilgisi de ileri sürüldü. Türkiye’de medya gücünün yüzde 30-40 cibarını elinde bulunduran Doğan Grubu’na ilk darbenin Petrol Ofisi vergi cezası ile vurulduğu da anlatıldı. Doğan Grubu’na yönelik her türlü olumsuz gelişmenin belgelerle ve tarihleriyle birlikte sunulduğu görüldü.

Akif Beki ile ilgili iddialar

Wikileaks’in yayımladığı belgelerde bir diğer ilginç iddia ise, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın o dönemdeki Basın Sözcüsü Akif Beki ile ilgili olanıydı. Akif Beki’nin söylediği ancak kime hitaben söylediği belli olmayan ifadelerde Doğan Grubu yöneticileri ve sahibi Aydın Doğan’ın “menfaatçi” olarak suçlandığı iddiaları vardı. Akif Beki’nin Doğan Grubu hakkında, “Bazı şeyleri isterler; elde edemezler ve atağa geçerler” şeklindeki sözleri belgelerde yer alan iddialardan birisi oldu. Belgede ayrıca, Doğan Grubu’nun istediğini elde edemediği takdirde iktidarlara karşı medya gücünü kullandığı iddiaları vurgulandı. Ayrıca Akif Beki’nin Doğan Grubu’nun haksız olduğu ve Alman mahkemelerine konuyu taşıyarak, kendilerini haklı göstermeye çalıştıkları da iddia edildi.

Yorum yazın